Zbraně a schopnosti

Podle vývojářů je zde akce postavena kolem rychlého, akčního boje z pohledu třetí osoby. Hráči mají naprostou volnost díky nové vychytávce – „jump-jet“. Tento kousek Vašeho vybavení Vám umožní skákat, uhýbat a dokonce se vznášet ve vzduchu během boje.

Ve hře se také nachází přepracovaný systém krytí, díky kterému se můžete krýt v podstatě za vším a to bez viditelných přechodů.

Střelné zbraně jsou rozděleny do 4 klasických kategorií: útočné pušky, pistole, brokovnice a odstřelovací pušky. Každá kategorie poskytne určitou výhodu. Hráči, co preferují útok na blízko si bez pochyb vyberou z repertoáru brokovnic nebo pistolí. Útočné pušky jsou dobré při pohybu a hráči, co si rádi posvítí na nepřátele z větší dálky, použijí odstřelovací pušky.

Zbraně na blízko se liší jak rychlostí, tak silou útoku. Například kladiva dávají hráči možnost udělat největší poškození, meče jsou zase rychlejší a dávají hráči možnost umístit přesné a rychlé rány, a vzápětí uskočit.

Ve hře nejsou žádné omezení v tom, jakou zbraň si může hráč vzít. Můžete si tedy přepínat mezi vybaveními, které lze upravovat dle libosti. Zbraně a vybavení jsou rozděleny do tří kategorií podle toho, odkud ze hry pocházejí. Podle vývojářů ze společnosti Bioware, zbraně z Mléčné dráhy používají klasickou munici podobnou té z předchozích dílů Mass Effectu – pouze s vylepšeními.

Zbraně z mléčné dráhy, jsou více směřované na poškození způsobené fyzickými náboji. Tyto zbraně mají nejlepší účinek na nepřátele, jímž chybí brnění. Nevýhoda je, že si hráči musí hlídat počet nábojů. Naopak zbraně z kategorie Remnant náboje nepotřebují. Tyto zbraně používají účinný laserový paprsek, který ale naopak zbraň může přehřát.

Zbraně z oblasti Heleus v galaxii Andromeda využívají plasmatické střely a termo navádění. Další zbraně z této oblasti fungují na principu nabíjení, tzn. čím déle tuto zbraň nabíjíte, tím větší poškození uděláte.

Stejně tak jako u zbraní, tak i u skillů neplatí žádné omezení. Každá ze tří kategorií je navržená tak, aby se přizpůsobila Vašemu stylu hraní. Tyto kategorie jsou: Biotika, Boj a Technologie.

Skilly v kategorii Biotika Vám umožní kontrolovat temnou energii, která dokáže manipulovat s hmotou a gravitací. Další schopnosti jako Přitáhnutí nebo Odhození, dovoluje hráči manipulovat s nepřáteli na bojišti a používat je jako štít nebo dokonce jako zbraň.

V kategorii Boj, můžete zbraně také vylepšovat. Od poškození, po přesnost nebo možnost implementace granátu, min a dalších účinných věciček.

Poslední větev, Technologie, Vám poskytne možnost používat experimentální zbraně nebo používat strategické vylepšení. Například, Cryo paprsek nebo plamenomet nabízí více ofenzivní přístup, přičemž například schopnost Invaze nebo Vysátí energie oslabí nepřátele, aby bylo jednodušší je zabít.

Všechny skilly mohou být vylepšovány a mají různé „cesty“, kterými se můžete ubírat, aby se mohly co nejlépe přizpůsobit Vašemu hernímu stylu. Celá hra poskytuje různorodá vylepšení a dalekosáhle možnosti v úpravách.